Activiteiten van JET

Het doel van JET is kankerpatiënten ondersteunen bij het starten met of kunnen blijven sporten tijdens hun ziekte, dat doen we op verschillende manieren! We verstrekken individuele financiële bijdragen. Daarmee stimuleren we de sportbeoefening en bieden we de mogelijkheid om te gaan of te blijven sporten. Maar ook op het sportieve vlak zelf zijn we in beeld: zo kunnen we adviseren op sportief gebied in combinatie met medische mogelijkheden, bijvoorbeeld het leggen van contacten met geschikte sportvereniging. Daarnaast treden we in overleg met medici en andere deskundigen op het gebied van sportbeoefening.

Kortom: we komen aan alle kanten in actie om de kankerpatiënt in beweging te krijgen en te houden!

Enkele voorbeelden van de hulp die JET kan bieden:

– Vergoeding van contributie voor een sportvereniging of sportschool;
– Vergoeding van oncologische fysiotherapie;
– Vergoeding van vervoerskosten naar en van het sporten;
– Vergoeding van de kosten van een trainer;
– Advisering op sportief gebied in combinatie met medische mogelijkheden;
– Het leggen van contacten tussen de kankerpatiënt en een geschikte sportvereniging;
– Overleg met medici en andere deskundigen op het gebied van sportbeoefening door mensen met kanker;